به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، دکتر حسن خجسته معاون برنامهريزي و نظارت سازمان صدا و سيما در بخشي از اين مصاحبه نظر خود را دربارهي «فارسي وان» چنين بيان کرد: شبکه فارسي وان سعي کرد طوري عمل کند که مخاطبش را از دست ندهد؛ چون مسيري که در پيش گرفته بود در نهايت به افت شديد مخاطب ايراني ميانجاميد. خودشان هم متوجه شدهاند که در کوتاه مدت شايد ديده شوند اما در بلند مدت در بين بسياري از خانوادهها حذف ميشوند. کمااينکه همين الان هم خيلي با افت مخاطب مواجه شدهاند.
وي دربارهي رابطهي ارسال پارازيت و کاهش مخاطبان فارسيوان گفت: مانعي مثل پارازيت موقت است. چون در مقابل هر عمل فيزيکي عکسالعمل فيزيکي هم وجود دارد. براي راه حل فيزيکي قطعا آنها چارهاي ميانديشند. به طور کلي راهبرد فيزيکي در اينگونه مواقع موقت است. مثلا براي محافظت قفل درب خانهاتان را عوض ميکنيد اما بعد از مدتي ممکن است دزدي پيدا شود که کليد ديگري دارد بنابراين اينها تنها راهبردهاي موقتي هستند، براي اينکه آمادگي پيدا کنيد و به صورت عمقي با اينها مقابله کنيد.
دکتر خجسته در پاسخ به اين پرسش که به نظر شما چرا شبکههايي مثل فارسي وان به يکباره اين مقدار مخاطب پيدا کردند؟ گفت: يکي از الزامات جامعه جديد تفريح و سرگرمي است. فارسي وان در واقع آمد و روي همين نقطهي خالي نشست. ما در شبکههاي تلويزيوني خود تفريح داريم اما به کثرت مورد نياز مخاطب نيست. فارسي وان آمد و روي همين نقطه سرمايهگذاري کرد.
ارسال پارازيت بر روي شبکههاي ماهوارهاي، راديو و تلويزيون خصوصي، ارتباط مسائل راديو جوان با استعفاي خود از معاون صدا، همکاري رسانه ملي با شبکههاي ماهوارهاي، مسائل طرح شده بر سر برنامههاي راديو گفتوگو از ديگر محورهاي اين گفت وگو است که در نهمين شماره ماهنامه مديريت ارتباطات- بهمنماه 89- منتشر شده است.